De website met betrekking tot het sectoraal aanvullend pensioenstelsel werd in een nieuw jasje gestoken. U kan er alle relevante informatie over het sectorpensioen voor arbeiders en bedienden terugvinden, zoals informatie over de rechten van de werknemers, nuttige formulieren en wat u als werkgever dient te doen in geval van een structuurwijziging van uw onderneming.
Benieuwd? Ontdek de website!
Ter herinnering:
Het sectoraal aanvullend pensioenstelsel is van toepassing op alle ondernemingen die vallen onder PC 116 en/of PC 207. Ondernemingen die zelf een eigen aanvullend pensioenstelsel hebben georganiseerd, kunnen buiten toepassingsgebied van het aanvullend sectoraal pensioenstelsel vallen, mits ze de gelijkwaardigheid van het eigen aanvullend ondernemingspensioenstelsel aantoonden.
De rechten en verplichtingen die voortvloeien uit de groepsverzekeringsovereenkomsten zijn sinds 1 oktober 2020 overgenomen door AG Insurance. Deze transactie had geen impact op de rechten van de aangeslotenen.
Contact
Sinds 1 oktober 2021 wordt ook het administratief beheer gewaarborgd door AG. Dit betekent dat AG vanaf die datum het contactpunt is voor vragen aangaande concrete dossiers van werknemers en instaat voor het versturen van de pensioenfiches.
Werknemers kunnen de helpdesk van AG bereiken via: ServicesEB.18@aginsurance.be. Vragen van werkgevers over het aanvullend pensioen mogen verstuurd worden naar socialpolicy@essenscia.be.