Oystershell Laboratories en Mitsubishi Chemical Advanced Materials (MCAM) veroveren de wereld met een doe-het-zelfkit om wratten te verwijderen. Al meer dan 1 miljoen Pixie-pennen gingen over de toonbank. Het recept: een innovatieve technologie om met lachgas (N20) wratten te bevriezen aan -80°C. Het is daarmee de efficiëntste methode voor thuisgebruik.
Gemiddeld 20% van de bevolking krijgt wel eens te maken met hinderlijke wratten of wratjes. Vooral kinderen en jongvolwassenen zijn vaak het slachtoffer door hun onderontwikkelde immuunsysteem. Traditioneel zijn er dan twee opties: een doktersbezoek of een thuisoplossing op basis van cryotherapie (tot -55°C) of het gebruik van zuren. Die laatste keuze is echter weinig doeltreffend, dus de kans is groot dat je alsnog op de doktersstoel belandt.
Innovatieve technologie
“Samen met Oystershell Laboratories zochten we naar een gebruiksvriendelijke, betaalbare en efficiënte thuisoplossing”, zegt Peter van Damme, CEO bij MCAM in Tielt. “Het resultaat is de Pixie-pen, waarmee we door middel van vloeibare distikstofmonoxide – of lachgas – temperaturen tot -80°C halen én de actieve zone van de wrat bestrijden. Elke pen heeft een capsule die goed is voor 8 behandelingen, maar na een beurt is de wrat doorgaans al voldoende behandeld. Een onafhankelijke studie bevestigde die claim: een efficiëntieratio van 82% tegenover 50% voor andere thuismiddelen.”
“De Pixie-pen is in heel wat Europese landen en in de Verenigde Staten vrij verkrijgbaar in de apotheek of supermarkt.”
Peter van Damme, CEO bij MCAM in Tielt
Internationaal succes
“De Pixie-pen is 100% Belgisch”, verduidelijkt Peter van Damme. “Het 10-koppige onderzoeksteam van Oystershell Laboratories uit Merelbeke bedacht het medische proces, terwijl MCAM het design en de productie voor zijn rekening neemt. Oystershell stak meteen de grenzen over met deze innovatie. De Pixie-pen is in heel wat Europese landen en in de Verenigde Staten vrij verkrijgbaar in de apotheek of supermarkt. De teller staat intussen al op meer dan 1 miljoen verkochte exemplaren, die via licentiehouders onder verschillende namen tot in de huiskamers raken.”